fredag 18. februar 2011

Sokrates og allsang.


Bastille ved der vi bor

Mens vi vandret langs Seinen på vei til pariserhjulet.
Vårt metrostopp
Jenny koser seg med den varme crèpe du chocolait'en sin.


Utsikt fra pariserhjulet ned til bautasteinen og champs elysees.
Helene og Jenny inni i parsierhjulet
Her er hvordan vi sover
Hello kitty avdelinga på galerie lafayette.
Og her fikk Jenny seg ei lita venn.
Galerie Lafayette
Galerie Lafayette
På metroen



Helene er lei av å gå...
Nå har vi nesten vært her en uke, tiden går utrolig fort her. Både Jenny og meg har nå begynt på skolen for fullt (Jenny ligger i sofaen og leser as we speak) og vi blir mer kjent med både lærere og medelever. I fransktimene går det mye i allsang, og melodiøse strofer i ny og ne.

Solen skinner og himmelen er blå her nede, og vi har endelig spist våre første makroner. De var helt sinnsykt gode! Kanskje dere så det vakre bildet jeg la ut på facebook x) Mens jeg går og tenker på når jeg skal få stipend og hva vi skal spise neste dag, er Jenny allerede godt i gang med det faglige. Jeg lærte nå nettopp av Jenny at Sokrates likte veldig godt å flørte en del med sine mannlige samtalepartnere og vise versa.

På skolen er det planlagt mange utflukter til blant annet Louvre og Musee D'Orsay, men Jenny og jeg har allerede plangt våre egne små utflukter. Det er bare to timer unna London her, så det må vi jo utnytte en gang, blant annet så vi kan besøke Topshop som de av en eller annen merkelig grunn ikke har her. Og vi gleder oss villt til å dra på Disneyland! Og det skjer nok ikke bare en gang kjenner jeg oss rett.

I forhold til tideligere utførte ekskursjoner, har vi vært på Galerie Lafayette, som er et av de mest kjente kjøpesenterne her, med alt fra zara til balmain. også vært ved Tour de Eiffel, gått langs Seinen, tatt frankrikes største pariserhjul, gått ned langs hele Champs Elysees fra Louvre til Arc D'triumph. Vi har også sett litt rundt Le Marais (jødedelen av Paris) og funnet en del gode vintage butikker. Og vi har funnet vårt stamsted, Lezzard King, en Jim Morrison bar.

I dag er det fredag og vi må vaske klær og rydde opp litt i leiligheten. Deretter tar vi endelig fatt på bylivet på kveldstid med katarina og Astrid, og sikkert flere medelever.

2 kommentarer:

  1. HELLOOOOOOO KITTTYYYYY!!!!! Jeg kommer snaaaart!!

    SvarSlett
  2. Åeee, ser ut som dere har det kjempefint, BRA <3 Jenny du er veldig fin (Du også Helene McHot, hallo! Men det var så stor andel Jellybilder her at jeg måtte si ifra). Oui oui oui, le peace out, Sofia

    SvarSlett